Program funktioner

Kontakt os på telefon 60384560 eller jp@ddb-data.dk for en pris på en samlet løsning.

DDB Detail standard indeholder bl.a. følgende funktioner.

Et ekspeditionsmodul/kasse og ubegrænset antal brugere på kontor, lager m.v..
Betaling med Kontant, Dankort, Gavekort og Tilgodebeviser.

Kontant betalinger i 1-X valutaer med tilsvarende kasseopgørelse.
Flere betalingskort 1-5 i samme ekspedition
MobilePay registrering / betaling ved salg.
Fakturering af kunder og modtag indbetalinger.
Parkering af en ekspeditioner, flyt evt. til anden kasse.
Scanning af stregkoder på varer. Flere stregkoder på samme vare. 

Scan bon ved retur, så kunde, priser og rabat indsættes korrekt i salgskladden.
Quick og gruppe taster. 15*42 knapper. Kan sættes til ubegrænset antal.
Send salgsnota via mail til kunden automatisk ved salg via Outlook eller SMTP. 

Vedhæft f.eks. PDF filer med priser, reklame m.v. når der sendes en salgsnota.
Varekartotek med +varer, statistik, billede, vejledning/garanti nota, prisgrupper og meget mere.
Varer med 1-X antal alternative stregkoder og priser.

Stregkoder med pris, f.eks. til vægt.

Lager lokationer med beholdning på f.eks. butik og eksternt lager.
Kunder og leverandører.
Frit design af alle udskrifter i programmet i fuld grafisk design.
Statistikker og grafik

Bestillinger modtaget via butik, telefon, e-mail m.v. til udlevering/afhentning i butik.

Send SMS til kunder direkte fra Salgskladde og kundekartotek.
Eksport af kasseopgørelse til finans via CSV / Tekstfiler til bl.a. C5, NAV, e-conomic og Dinero.
Ubegrænset antal posteringer, database og brugere.

Varebeholdninger på 1-X antal lokationer.

Lagerstatus i valgfrie perioder, så der løbende kan tælles op under drift.

Benyttes på telefon/tablet til f.eks. bordbestillinger.

RFID registrering af salg f.eks. medarbejder cafeteria.

Selvbetjeningskasse

Varemodtagelse med import af CSV filer.

Kundedisplay både det klassiske med 2 linjer og fri ekstra skærm med kunde info og reklamer.

Advarsel til ekspedienter om, at der sælges for mange varer af en type, som kan bruges ulovligt.

Samle tilbud, feks. en vare med variabelt tilbehør til en fast pris.


+ mange flere funktioner og tilpasninger.


Tillægsmoduler til standard versionen

Moduler:

  • SMS advisering til GDPR og reklame i forbindelse med kundeklub.
  • Udvidet kunde statistik ved salg med spørgsmål til kunder.
  • Integrationer til Økonomi og WEB Shop via APP/API.
  • Service / Reparationer med e-mail og SMS advisering til kunder.
  • Rabatgrupper med kunde mængde og assorteret rabat
  • Rabat køb 3 og betal for 2 eller andre kombinationer. Assorteret.
  • Rabatkort på dato, tid, vare, kunde og antal.
  • Tilgodebevis og gavekort. 
  • Kundeklub med bonus beløb og point beregning.
  • Status på lager med håndterminaler
  • Udvalg og følgesedler
  • Statistik udskrifter med grafisk design. Ubegrænset antal 
  • Underskrift modul, så kunder kan kvittere på underskrift Pad for modtagelse af varer.


Speciel moduler

  • Følg omsætning, lager status m.v. fra en eller flere butikker live via vores MS-SQL server. 
  • Gavekort mellem WEB Shop og Detail
  • Integration til økonomisystemer f.eks. C5, XAL, C4, e-conomic, Uniconta, Microsoft Dynamics 365 Business Central, NAV, Airboss, MS-SQL baserede systemer og REST API.  Opdateringstider fra 10 sekunder.
  • Integration til hjemmesider/WEB Shop som f.eks. Magento, Webex, Dandomain, WEB service, MS-SQL / My SQL baserede og REST API hjemmesider.
  •  

KUNDEKLUB

På den enkelte kunde, hvor der er ja til kundeklub, dannes poster med beregningen ved hvert køb.
Poster der er vist med rødt i bonus beløb og Point, er udløbet.
Kunden kan få udleveret et liste med bonus og point.


Opsætning af Kundeklub / Bonus kan gøres på Varegrupper eller med en gruppe der dækker alle varer.
Afregningsmetoder:
1. Ingen
2. Benyt saldo ved næste køb
3. Gave bevis
4. Rabatkort
5. Udlevering af gave på point basis.
Bonus beregningen kan inddeles i 1-5 niveauer, så der kan gives mere bonus ved højere køb.

 

BILLEDER AF REPARATIONER

Når der modtages en reparation, kan man med et tilsluttet WEB Kamera hurtigt tage 1-4 billeder som vedhæftes reparationen. 


BRUG AF RABATKORT

Der registreres et salg, har kunden har et rabatkort, så scannes det og hvis det er gyldigt, så beregnes rabatten

DDB Detail indeholder bl.a. følgende funktioner i standard og tillægsmoduler.

Bemærk! Punkterne dækker både standard og tillægsmoduler.

  1. Salgskladde med scan af stregkoder og quick taster
  2. Salgskladde med kontant, dankort, tilgodebevis, Swipp og debet salg
  3. Salgskladde Quicktaster med varetekst eller billede på knapper.
  4. Kundekartotek med saldo styring, udvalg/følgesedler, varebestilling og statistik.
  5. Varekartotek med 3 vare typer, varer med antal, ydelser og serienummer.
  6. Varekartotek 2 * følgevare, der automatisk indsættes i salgskladden, eller der spørges om de skal medtages.
  7. Udskrivning af varelabels med stregkoder. Kan danne næsten alle stregkode typer.
  8. Stregkoder f.eks. Code 128, Code 39 Ean 13, Ean 128, QR kode m.v.. 
  9. Genudskrivning af salgsnotaer og visning af alle data, dankort bon m.v. i forbindelse med alle ekspeditioner..
  10. Valg af alternative udskrifter f.eks. salgsbon.
  11. Udskrivning af ekstra bon med udvalgte varer. F.eks. cafeteria køkkenbon.
  12. Design af alle udskrifter bl.a. salgsnota i grafisk udskrift generator. Se eksempel nederst på siden.
  13. Vedligeholdelse af data, udskrifter m.v. fra baglokale er med u/b i alle versioner.
  14. Kasseopgørelse med alle funktioner og udskrifter ved få tastetryk.
  15. Udskrifter med mange statistik, stamdata m.v. udskrifter med mulighed for selv at definere nye eller ændre på eksisterende.
  16. Styring af tilgodebeviser og gavekort.
  17. Styring af varer i udvalg eller følgesedler
  18. Afdeling, Hoved- og undergruppe opdeling og finanskontering.
  19. Grafik med omsætningsgrafer
  20. Lagerkladde til indtastning af vare til/afgang, rette stamoplysninger, oprette nye varer og import via CSV filer og EDI (begrænset version).
  21. Lager kostpriser Sidste kost eller Gennemsnit.
  22. Rabat kartotek med procent, beløb eller pris. Periode, kunde gruppe  og vare gruppe styret.
  23. Antal / Assorteret rabat f.eks. 3 for 100.00.
  24. Assorteret køb 3 og betal for 2. Den billigste er gratis. Antal køb og betal er frit.
  25. Eget logo (jpg fil) på alle udskrifter bl.a. Bon, tilgodebevis og udvalgsnota.
  26. Byttelabels med stregkode og kontrol af nota og tidligere byttet. Kan også bruges på diverse varer.
  27. Lagerstatus / optælling af lager med håndterminaler eller indtastning i kladde.
  28. Kostpris kontrol og statistik opdatering af priser for en valgfri periode.
  29. Leverandør kartotek
  30. Genbestilling af varer og gem rekvisitioner.
  31. Automatisk udskrivning af vare info, garantibevis eller andet, sammen med salgsbon
  32. Design af alle udskrifter direkte under afvikling udskriften i program, så de ikke skal findes i tilpasningsmodul.
  33. Bruger adgang og begrænsninger på moduler og funktioner.
  34. Kopiering af bruger rettigheder.
  35. Kunde statistik ved salg. Spørg f.eks. efter postnummer, e-mail eller vælg forud definerede typer.
  36. Gruppe opdeling af udvalgte varer som vises i salgskladden. F.eks. salg af tilbud, varer der udgår, gode tilbud. Giver et hurtigt overblik.
  37. Stregkoder med varenummer og pris. (Vej selv slik, grøntsager m.v..)
  38. Automatisk opslag og visning af varianter ved salg af hoved stregkode.
  39. Live grafik med salgsdata, så man kan se bedst solgte vare, grupper, ekspedient, sidste 7 dage o.s.v..
  40. Logning af gavekort, kasse og bogføring, så alle rettelser m.v. vises med bruger, dato, klokken og de relevante data.
  41. Send e-mail med bon, faktura eller anden formular direkte til kunden sammen med ekspeditionen.
  42. Serienummer registrering ved salg
  43. Reparationsmodul med e-mail og SMS advis til kunder.
  44. Import af varer fra f.eks. TUN database og andre tekstfiler.
  45. Direkte opslag i eksternt WEB lager via MS-SQL. Benyttes f.eks. til forhandler/leverandør data.
  46. Indlæs varesalg fra håndscanner i salgskladde.
  47. Alternative stregkoder med separat pris og rabat 
  48. Varer med vedhæftet PDF filer ved salg og e-mail til kunder.
  49. Rabatkort med mange muligheder for at styre rabat på dato, tid, varer, grupper og kunder.
  50. Integration til WEB kamera til billeder på varer, salg og reparationer
  51. Kundeklub med bonus beløb og point.
  52. SMS med retur svar, som kan benyttes som bekræftelse af GDPR i forbindelse med kunder og kundeklub.
  53. SMS til reklamer og besked til kunder med f.eks. info at varer er til afhentning.
  54. Ny udvidet kundestatistik spørgsmål i forbindelse med salg. 
  55. Håndtering af nye regler for gavekort og tilgodebeviser før og efter 01.07.2019.
  56. Bestillinger og Takeaway med 1-x udskrifter f.eks. til køkken, udlevering, brunges m.v..
  57. Bestillinger og delbetaling i f.eks. cafe med levering til borde.
  58. Tidsbegrænsninger på salg af varer pr. hovedgruppe.
  59. Ubegrænset antal Quick knapper i salgskladde.
  60. Tablet skærm design, til f.eks. bestilling på cafe, restaurant m.v. med print direkte til disk og køkken.