Hint

Nets

Kontakt til Nets

Ved problemer med login på Nets Postkasse, NemID  m.v.

Send e-mail til it-servicedesk@nets.eu

Hvis login via vores programmer ikke virker, prøv følgende adresse direkte i Internet explorer:

https://ft.pbs.dk

Hvis den heller ikke virker da kontakt Nets på ovenstående e-mail.

 

Nets Betalingsservice telefonnummer 44 89 26 50

Nets Leverandørservice telefonnummer 44 89 27 20

Login problemer med Windows 10

Hvis der er opdateret til Windows 10, så husk at vælge iExplorer 11 / Google Chrome til brug af login på NemID og Nets Postkasse.

I Kontrolpanel / Internet indstillinger, vælges Avanceret og her skal SSL 2.0 være slået fra og SSL 3.0 være slået til.

Kontroller også at Certifikaterne er importeret i den browser der benyttes.

Internet Explorer, vælg Internet indstillinger/Indhold og tryk på knappen Certifikater. 

Google Chrome, Vælg Indstillinger/Vis avancerede indstillinger og tryk på Administrer Certifikater.

Hvis de ikke er installeret, så gå ind på https://www.medarbejdersignatur.dk/ og bestil medarbejder signatur/certifikat som nøglefil. Du vil herefter modtage 2 e-mail med et link til nøglefilen og en med et password. Når det er installeret korrekt, kan du logge på Nets postkasse som benyttes til at sende/modtage filer.

 

Point Dankort terminaler og Netværk

Porte der skal være åbne i netværk der benytter Point Dankort terminaler.

Portnr: 19000, 24000, 13, 10760

Port fejl koder:

Fejl 4 = Ingen service på porten.

Fejl 8 = Host svarer ikke.

Microsoft SQLHint: Index fejl i C5 MS-SQL løses således.

Hvis man i C5 SQL laver en XAL kørsel og benytter USING RecID, så vil den SQL sætning der dannes i C5 op mod SQL databasen ikke benytte noget index, så posterne udlæses i tilfældig orden.

For at løse problemet skal man bruge ORDER BY RecID i stedet for og der dannes en SQL sætning der benytter ORDER BY Rownumber i SQL sætningen.

DDB DATA ApS

Omøvej 5

4220 Korsør



jp@ddb-data.dk


58 30 32 00

Software udvikling

POS DETAIL

WEB integrationer

BetalingsService

LeverandørService

Udvikling kunde specifikke programmer

Telefon tider


Mandag til torsdag  09:00 - 16:00

Fredag                    09:00 - 14:00


Se fanen support, hvis der er brug for hjælp uden for telefon tiden.