DDB2VIM Support Hint

På denne side findes hint om DDB2VIM_INTG program til Verifone P400 Dankort terminaler.


Kontrol og tilpasning af IP adresse og Port


Hvis P400 terminalen ikke kan starte, er det første der skal kontrolleres IP adresse og Port


Integration mellem PC og VIM Dankort terminal. F.eks. P400 virker således:
Dankort terminalen skal sættes op til at tilslutte via IP adressen på denne PC.
Det er VIGTIGT af denne PC har en fast IP adresse.

Denne PC har f.eks. IP adresse: 192.168.0.26.


For at finde den enkelte PC's IP adresse, kan man f.eks. gøre således:

I Windows menu skrives CMD og der kan vælges Kommandoprompt.  Et DOS vindue.


Skriv IPConfig /all

Tast Enter og scroll op ad til IPv4 Address vises.

Den viste IP Adresse skal herefter oplyses til Verifon eller indtastes i P400 terminalen.

Setup af terminal.

Kontakt Verifone telefon 44 53 75 00 og få IP adressen sat ind i parametre.
Genstart terminalen og den henter IP adressen automatisk. Spørg Verifone support om setup/forløb.

Det er altid en god ide at bede Verifone om at indsætte IP adressen i deres setup/parametre.


Manuel setup:
På terminalen trykkes på 4 og 6 samtidigt. Derefter tastes password. Standard password.

Tast 2 for Admin menu
Tast 1 for Settings
Tast 5 for ECR
Tast 1 for at indtaste IP Adressen 192.168.0.26 Godkend med tryk på Grøn knap.
Tast 2 for at indtaste Port standard 9600  Godkend med tryk på Grøn knap.
Tast 3 for vælge Comm.device. Normalt 1 = Internet  Godkend med tryk på Grøn knap.
Tryk på Rød knap for at afslutte
Genstart evt. PC og Dankortterminal.

Hvis det ikke virker kontakt support.


Dankort terminalen P400 viser låst skærmbillede med Kontakt kundeservice


På terminalen trykkes på 4 og 6 samtidigt. Derefter tastes password, tryk på Grøn knap.

Tast 1 for Menuen Afregning,  Godkend med tryk på Grøn knap.
Tast 1 for Afstemning,  Godkend med tryk på Grøn knap.


Terminalen sender herefter transaktioner til Nets og frigiver "memory" på terminalen.

Genstart Dankortterminal.

Bemærk! Der udskrives IKKE et afstemningsbilag. Det kan "måske" udskrives via en Z-Report fra POS systemet når terminalen er klar til brug igen.

Hvis dette ikke løser problemet kontaktes Verifone kundeservice på telefon 44 53 75 00