Nets hint

Nets

Kontakt til Nets

Ved problemer med login på Nets Postkasse, NemID  m.v.

Send e-mail til it-servicedesk@nets.eu

Hvis login via vores programmer ikke virker, prøv følgende adresse direkte i Internet explorer:

https://ft.pbs.dk

Hvis den heller ikke virker da kontakt Nets på ovenstående e-mail.

 

Nets Betalingsservice telefonnummer 44 89 26 50

Nets Leverandørservice telefonnummer 44 89 27 20

Nets postkasse login problemer med Windows 10

Hvis der er opdateret til Windows 10, så husk at vælge iExplorer 11 / Google Chrome til brug af login på NemID og Nets Postkasse.


I Kontrolpanel / Internet indstillinger, vælges Avanceret og her skal SSL 2.0 være slået fra og SSL 3.0 være slået til.

Kontroller også at Certifikaterne er importeret i den browser der benyttes.


Internet Explorer, vælg Internet indstillinger/Indhold og tryk på knappen Certifikater. 

Google Chrome, Vælg Indstillinger/Vis avancerede indstillinger og tryk på Administrer Certifikater.


Hvis de ikke er installeret, så gå ind på https://www.medarbejdersignatur.dk/ og bestil medarbejder signatur/certifikat som nøglefil. Du vil herefter modtage 2 e-mail med et link til nøglefilen og en med et password. Når det er installeret korrekt, kan du logge på Nets postkasse som benyttes til at sende/modtage filer.

 

Nets - PBS LeverandørService


Ændringer i Leverandørservice pr. 31.12.2019.


Oprettelse af nye kunder via LS-PBS kan fortsætte som tidligere, men det anbefales at oprette et link på egen hjemmeside, hvor der kan oprettes en aftale via NemId.


Det vil give en større sikkerhed for begge parter. 


Se mulighederne på Nets hjemmeside.


Generel vejledning for kreditor 


På dette link er der mulighed for at vælge Opret kreditoraftale og Har du spørgsmål til LeverandørService

https://www.nets.eu/dk-da/l%C3%B8sninger/Fakturering%20og%20opkr%C3%A6vning/Leverand%C3%B8rservice/Pages/default%20leverandorservice.aspx


Ofte stillede spørgsmål

https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/leverandorservice/Pages/faq-for-kreditorer.aspx


Medarbejder signatur


Link til oprettelse af medarbejder signatur

Medarbejder signatur skal benyttes for at kunne logge ind på Nets postkasse, hvor der sendes og modtages filer mellem LS-PBS, W-PBS og andre af vores Nets løsninger.


https://www.medarbejdersignatur.dk/


https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/medarbejdersignatur


https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/medarbejdersignatur/kom-i-gang


Link til at tjekke og administrere Nets nøglefil


https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/medarbejdersignatur/noeglefil



Problem med nemID lukker ned hurtigt efter login og når Nets postkasse benyttes.


Prøv at skifte password og fjern markering i Gem password.


Hvis der fortsat er problemer sendes en mail til  it-servicedesk@nets.eu




Flyt  LS-PBS  til en ny/anden PC

Kopier mappen LSPBS (standard navn)  ud på en USB nøgle eller til et netværksdrev. Dette kræver ingen installation, kun kopiering af mappe/filer med stifinder.

Når programmet er flyttet oprettes en Icon på skrivebordet til filen LSPBS.EXE. Start program og kontroller setup og data. Se vejledningen fra side 36 og frem. 


Vigtigt! Når program flyttes fra en PC til en anden, så skal NemID og Nets Certifikater flyttes med.

Se vejledninger på denne side, eller kontakt Nets for hjælp til at flytte/oprette certifikaterne. Certifikaterne benyttes til login på Nets postkasse, hvor der sendes og hentes filer.

DDB DATA ApS

Omøvej 5

4220 Korsør



jp@ddb-data.dk


58 30 32 00

Software udvikling

POS DETAIL

WEB integrationer

BetalingsService

LeverandørService

Udvikling kunde specifikke programmer

Telefon tider


Mandag til torsdag  09:00 - 16:00

Fredag                    09:00 - 14:00


Se fanen support, hvis der er brug for hjælp uden for telefon tiden.